kvällstankar.

jag är så less för jag lyckas inte somna, jag gick och la mig åtta och är fortfarande vaken.. så har det varit i typ två veckor nu och värst är det då jag är ensam hemma för jag somnar sjukt mycket lättare bara nån ligger bredvid mig, senaste veckan har jag lagt mig och somnat i min ensamhet så är väl därför jag haft så jävla svårt att somna.

jag ligger även och tänker på allt mellan himmel och jord och vill ba släpp alla tankar och få sova men det går fan inte, ursäkta mina svordomar men det är sjukt drygt att int kunna slappna av och somna. jag är lite små avis på alla som får njuta av sommaren med semester och med sin familj, jag har inte en dag semester och ska jobba hela sommaren lång. tur jag har ett jobb som jag älskar och där jag kan vara ute hela dagarna och hitta på en massa skoj, skulle ha varit sjukt deppigt om man hade haft ett jobb där man måste sitta inne på ett kontor en hel sommar så jag är sjukt nöjd att ja slipper det iallafall.

imorgon börjar jag sju så jag borde sova sen två timmar tillbaka för att få min sömn men ja vad gör man, ligger och lyssnar på en podd och skriver lite här. har lagt mig och blundat flera gånger i långa stunder men sedan tagit upp telefon och läst bloggar osv, men nuuu ska jag ge sömnen en sista chans utan att ta fram telefonen fler gånger.

grått, sol & jobb.

imorse då jag vaknade tog jag upp telefon och gick in på klart och såg att det skulle bli ganska varmt så ja drog på mig en klänning och en kofta, när jag kom ut och satte mig på cykeln så ångrade jag mig totalt för det var totalt grått och dimmigt ute.. men ju längre dagen gick desto varmare blev det så ja klagade inte, tog med mig ett gäng barn och gick ut efter min lunchrast och var ute tills jag skulle gå hem. påvägen hem sä stannade ja till på dollar, köpte en liten pol och en glass som jag gick in för att köpa och även lite annat smått och gott.

gjorde mellis då jag kom hem sen väckte vi junior och tog ut honom och visade honom polen där han hoppade i på engång, slutade med att även jag satt där i och plaskade. fixade lite middag och sen kom jullan förbi och surrade lite, vi blev då sugna på mjukglass och for ner på maxi och satte oss i solen och mumsade.

jag har gått och lagt mig sen en bra tag tillbaka men har legat och surrat med sandra i telefon och tittar nu på oith, stefan han ör och kvälls fiskar som vanligt men vad gör det då jag äntligen får kolla på de ja vill!

midsommar helgen.

vi började midsommar med att ta en promenad till Murberget där vi åt lunch och gick runt och kollade lite och lyssnade på när några sjöng och dansade runt midsommarstången, sen promenerade vi tillbaka hem och förberedde inför middagen osv. vi gjorde grillspett och potatisgratäng, när vi hade plockat undan så gick vi ner te Micke och viktoria för killarna skulle bada men vi var bara där ca 1,5 timma för att sedan gå hem och lägga barnen. när dem hade somnat så satte vi oss på altanen och åt tårta och spelade kort i nån timma, hel myisg midsommar!

igår så började ja dagen med en lång sovmorgon, sandra och jag for på subway och köpte mat som vi tog med oss hem och åt sen somnade jag på soffan på altanen och dem for hem. när jag vaknade så hoppade jag in i duschen och började fixa mig och sen åkte vi ner till kee och lämnade junior och stefan for vidare till nå killkompisar och jag gick hem och tog en promenad med hundarna innan julia hämtade mig, sen for vi till Marika och satt sär tills bussen hämtade upp oss och vi åkte vidare på gussjö noret. blev en sen kväll och har varit sjukt trött idag men nu ska jag äntligen få sova, hoppas ni haft en bra midsommar helg!

senaste veckorna.

har visst inte skrivit på flera veckor, och vi som har gjort som himla mycket känns det som. vi har hunnit vara till Skellefteå över en helg och hälsat på min mormor,
där junior blev bortskämd massor och trivdes as bra.
han fick även se en riktig fisk för första gången och vart lite fundersam,
vi var till en lekpark och lekte och besökte även svandammen som inte alls var lika rolig längre.
vi njöt av familjetid, åt massa god mat och fiskade.

vi har haft johanna på besök över en helg och följde med julia på stallet,
junior har fått mys med julias pojkar.
vi fick fin besök en kväll av morbror jaime och tant fia,
junior har lekt massor med grannpojken Viggo.
vi har haft mysiga mornar i soffan,
sen den här helgen så drog vi och övernattade på hotell tillsammans för första gången.
vi badade och bubblade,
åt go middag och ba myste på hallsta.
självklart blev det hotellfrukost också, junior vaknade sent in på kvällen och vägrade somna om och hostade massor. han har hostat hela natten och dagen så jag ska vabba för första gången imorgon, så blir mysdag hela dagen lång. sen kommer morfar hit på middag och för att lämna kalle och beccy innan den åker utomlands, på torsdag går även stefan på lång semester så han och junior får njuta ihop i två månader tyyp.

nu ska ja glutta vidare på jane the virgin, godnatt!

morsdag.

idag är det alla mammors dag och jag är  en stolt mamma till världens finare lilla prins, han ger mig så himla mycket glädje i livet och får mig att orka med allt.

vi har spenderat morsdag i viksjö hos svärmor/farmor och ba myst på utomhus, när vi kom hem monterade vi på en stol åt junior på cykeln så imorgon blir det en första tur med cykeln te dagis och jobbet.

tisdag.

junior hittade en kanin igår på affären som han vägrade släppa och höll i hela vägen till dagis imorse, det regnade som vanligt så vi tog bussen och var tidiga på dagis och på jobbet men det är skönt de med. idag har dagen på jobbet mest flytit på en fast det var dåligt väder, slutade halv fem och stefan hämtade mig sen hämtade vi junior. slängde i oss mat då vi kom hem för stefan skulle iväg och skjuta men blev ensam så vi klädde på oss och tänkte följa men vi gjorde massa annat istället, for till stallet och hälsade på julia och poppe.
sen for vi ut på smitningen och lekte lite,
junior ville dock helst ba bada.
vi gungade och grejer sen åkte vi runt och spanade på lite bilar osv, nu sitter vi hemma och chillar.

snart sovdags dåååå det är en tidig morgon som väntar!

friyay!

jag och junior började morgonen med soffmys som gjorde att vi blev sena och fick lov att ta bussen men missade nästa buss och fick typ springa, tur christoffer körde förbi mig då jag lämnat junior och plockade upp mig då han är och bygger ställning runt dagiset så skulle vi ändå på samma ställe. fick iallafall havregrynsgröt te frulla så mitt liv blev ba bättre och bättre, en toppendag på jobbet. stefan hämtade mig klockan fyra och då for vi och hämtade upp junior som hade ramlat och skrapat upp lillanosen, vi for på affa då jag ville ha lite kvällsgott sen bestämde ja för middag på subway som jag längtat efter i flera veckor!!

när vi kom hem igen så for stefan för att köra fyrhjuling med ante och jag och junior myste ner oss i soffan och busade massor också, när han somnade såå gjorde jag iordning lite paprika, dipp och  tog med mig det upp och la mig framför tvn. blir en tidigkväll då ja ska upp tidigt för att åka mot övik för lite partyy med johanna, tråkigt bara att junior och stefan inte ville följa så man kunde ha hälsat på lite annat folk på söndag.

förskolans dag.

åh vilken lång dag det här blev då vi började dagen redan klockan tre inatt då junior vaknade och vägrade somna om, bara skrek och grinade på sitt rum så vi flyttade in honom mellan oss och där lekte han mest och drog mig i håret fram tills klockan fem då larmet ringde.. junior har sovit hela nätter sen ja nångång innan han började på dagis, tills den här veckan då han vaknat tre nätter? kanske är nån tand eller nått annat som spökar. junior somnade i soffan då han satt och åt ett rån och jag fixade mig,

jag bytte blöja och tog på han nya kläder medans han sov men precis då ja lyfte upp han för att he han i vagnen så vaknade han men somnade medans vi gick till dagis. första gången han även grinade då jag lämnade honom men efter lite titut fick ja mig ett lende, gick till jobbet där det knappt hade kommit några barn och sen gick vi över på våran avdelning och åt frukost. sen fixade vi ordning för våran aktivitet vi skulle ha ute då det är förskolans dag,  ringde även ett annat dagis från brunne och frågade om jag kunde komma och jobba där imorgon men sa nej och berättade att jag hade fått en tjänst på en annan förskola. har varit på möte på juniors dagis idag för att prata om hur det gick på inskolningen och hur det går för han och allt var bra och han var deras lilla solstråle, sen tog vi en prommis på coop där pappan hämtade oss. nu har vi fått i oss middag, pappan håller på med elementen och jag ska snart ta mig en dusch!

en grå men bra dag.

såhär nöjd var jag och junior imorse då vi märkte att det regnade, vi var uppe med tuppen och tog bussen istället för att gå så när vi kom till dagis så var vi 30 min tidiga så vi surrade lite med fröken och sen gick jag till jobbet. en lugn och mysig dag på jobbet, dåligt väder så mest lekt inomhus. stefan och junior hämtade mig halv fem så vi åkte hem och lagade middag sen åkte stefan iväg för att skjuta inför skjutprovet, jag och junior tog oss en promenad till båtmansvägen och drack en kopp kaffe och surrade massor.

när vi kom hem gjorde vi välling och la junior och jag gjorde lite gröt och la mig i sängen, nu sov dags då en tidig morgon väntar!

idag i bilder.

torsdag & jobb.

igår då jag var på jobbet så skrev jullan och ville ner på birsta så jag och junior följde med då vi ändå tänkte ta en sväng på stan,
vi var in på birsta och xxl och junior hittade direkt fiskesaker och tyckte de var jätte intressant!

idag har jag jobbet sen halv åtta och det har varit en as bra dag på jobbet, vi har gått baklängesmachen som är nån sak som volvia har för att barn ska sitta baklänges i bilen såå det är klart vi stödjer det. slutade fyra och gick då och hämtade junior sen tog vi oss en promenad på ica och sen tog vi bussen hem, åt middag och sen kom kee och molly förbi och drack kaffe och lekte lite.
nu sover junior och jag har också hoppat i säng, surrar med emma i telefon men ska snart sova.

ska bli så skönt med helg och få umgås med familjen då vi knappt träffat stefan sen i söndags, ba på morgonen då han kört oss te dagis.

barnvakt.

när pappan och mamman jobbar så är det klart man får komma och vara hos tant andrea och sova över hos sin vän, så vi har myst på med middag, bad, tv och massa bus.
nu sover båda prinsarna sen ca 2 timmar tillbaka, jag har slängt mig i säng och ligger pch surrar med stefan i telefon som jobbar innan jag ska slå igen ögorna.

lördag&söndag.

igår jobbade jag ett par timmar på dagen och vi njöt mest i solen och jobbdagen ba flög förbi, när jag kom hem efter jobbet hoppade ja in i duschen för att sen fixa mig lite.
stefan och junior kom hem och vi åt middag tillsammans sen for vi till sandra och mattias men jag och sandra åkte iväg på engång, vi for på gulf och tog en mjukglass sen åkte vi till marielle och spelade lite spel och surrade massor.
jag drack typ två öl och en cider sen åkte vi hem strax efter nio, jag och stefan låg framför tvn ba och jag halv sov. gick upp nångång och däckade direkt då jag kom upp, helt sjukt för brukar aldrig vara så.

imorse klev jag och junior upp vid nio, åt frukost och myste på i soffan och vid tio gick vi upp och väckte pappan. vi klädde på oss åkte ut till viksjö och grejade lite ned fyrhjulingen,
sen vid tolv så åkte vi till västanåfallet där vi mötte upp pappa och anna för att ta en fika.
sen gick vi runt och tittade lite där,
junior med sin far, farfar och morfar.
sen for vi till viksjö igen och pappa och anna följde med dit så dem fick åka en sväng på fyrhjulingen och se ån osv,
 tog en sväng upp på byn och köpte glass.
jag och catrine tog oss en lång tur på fyrhjulingar och det var hur mysigt som helst,
vi bygde ihop en vagn och skjutsade alla Stefans syskonbarn.
vi avslutade kvällen med en jävla promenad i skogen, stefan har snackat om nå jävla berg hur länge som helt som är mitt i skogen så vi gick det med alla hans syskon och syskonbarn och när vi väl kom dit så var det ett berg/kulle mitt i skogen som var hur brant som helst men vi alla tog oss upp och sen ner sen trampade vi genom skogen tillbaka och fick gå upp för ett jäkla stup innan vi kom hem igen.. var skönt men man vart död haha, sen myste vi mest på och nu är vi hemma igen!

snart sov dags så man orkar upp imorgon.

fredag & finväder.

en underbar dag på jobbet med strålande väder så vi började med frukost och sen klädde vi på oss för att gå på bibliotek, stannade till i en lek park och lekte och fikade lite innan vi gick vidare och lånade lite böcker. när vi kom tillbaka så åt vi lunch sen gick vi över på avdelningen bredvid och satte igång en film då vi bara hade två barn och även dem med, men vi packade ihop lite mellis och gick ut till en lekpark istället och sen gick ja hem.

blev hämtad av sandra så vi for hem till dem och sen packade vi in oss i bilarna och åkte till Murberget och lekte där, fikade osv.
sen for jag och sandra och handlade inför middagen och inför imorgon kväll då vi ska umgås några tjejer, sen har vi bara myst på deras altan hela kvällen.

nu är det dags för att sova då jag ska hoppa in och jobba några timmar extra imorgon, natti!

dagarna som varit.

här var det längesen man skrev sist men det blir inte så mycket gjort då man jobbar hela dagarna och sen kommer hem och lagar mat, umgås med familjen  och sen sover sen går det oftast på repeat. jag trivs iallafall fortfarande as bra på förskolan och har massa fin arbetskamrater, junior och stefan kom en eftermiddag här i veckan och bjuppad barnen på glass och junior fick leka lite då han har varit ledig från dagis hela veckan. sen har vi spenderat kvällarna den här veckan med julia, hon har kommit och ätit middag med oss och hjälpt till massor på huset.
igår tog vi oss en sväng med bilen och träffade marika och alicia en sväng och surrade,
for upp på vårdkasen och satt där en sväng och kikade på solnedgången.

idag har vi spenderat dagen utomhus såå vi började med frukost på baksidan,
sen lekte vi massor tills sofia och valter kom förbi och det blev massa lek i sandlådan och vi fikade lite osv. sen kom min far och anna förbi och vi åt middag tillsammans och surrade massor, när den for så åkte vi till sandra och grattade henne på födelsedagen.

nu har vi gått och lagt oss då jag är as trött och imorgon väntas de jobb, men i hur många timmar vet jag inte riktigt en men vi hoppas på fin väder så vi kan hitta på nå skoj med barnen.